Time for change

Jo, jag pendlar.
Ibland mår jag sämst i världen, ibland mår jag skitbra.
Gör det mig instabil?
Betyder det att jag inte är kapabel att ta hand om hundar och barn?
Någon tycker tydligen det.
En människa jag så vitt jag vet aldrig träffat eller vet vem det är.
Det är "synd om min stackars hund som har en så instabil matte"

ärligt talat nu.
Bara för att jag då och då  när jag känner att jag behöver få tömma mina tankar skriver det jag tänker just då rakt av. Något de flesta känner till och från - ångest  - så betyder det inte att jag inte kan ta vara på mig själv eller min familj.
Så jag tackar för anklagelsen och bekräftar härmed att både baby och hund mår alldeles utmärkt.

Lilla Nikita sover, precis som hon alltid gör vid den här tiden.
ja faktiskt, sedan vi kom hem har hon sovit på samma tider alla nätter utom EN då hon hade lite magknip och var vaken en timme. Hon vaknar en gång per natt i regel mellan 4-5 och vill ha mat och en torr blöja, sedan sover vi till ca 9tiden.

I stort sett finns det bara ett tillfälle då hon skriker - när morsan ( jag ) är för långsam med maten.
Ett ganska gott betyg då det faktiskt innebär att hon är trygg och får det hon behöver och vill ha.

Till hunden nu då...
Han ligger just nu och snarkar på sin bädd med en av polarna, lilla chihuahuavalpen Rune intill sig.
Fantastiskt va, han har inte ens försökt tugga lite på honom!
Bosco har också två nya polare till, Whippettjockisen Lucas och Lurchern Clyde.
Tänk, min "understimulerade stackars krake" funkar utmärkt med tre andra hanar!!!
Här följer lite bilder på alla fyra grabbar ;)


                                         Bosco och Rune
                               

Jag , Lucas, Clyde och Bosco!                 Jag, Bosco och Clyde
                                           

Clyde bor för övrigt i Jourhem här på gården.
Han letar alltså efter ett permanent hem via
hundar utan hem

Såhär ser denna underbara gosse ut:


Clyde
är en fantastiskt trevlig gosse. Lugn och trevlig av naturen.
Har man väl blivit vän med denna gossen är det svårt att bli av med honom.
Tro mig, jag vet!
han söker ett aktivt hem - gärna med andra hundar - han funkar med allt och alla!
Han är för tillfället understimulerad och behöver komma till någon som har gott om tid och tålamod att jobba med honom. Clyde har separationsångest och trivs inte med att vara hemma själv. Därför är det att föredra att det oftast finns någon hemma eller att han kan få följa med dit husse/matte far.
Man bör helst inte släppa Clyde lös. Som den vinthund han är gillar han såklart att springa, gärna fort och långt. Hem kommer han lite när han känner för det - tyvärr.
är ni intresserade eller känner någon som kan vara det så lämna en kommentar eller skicka ett mail till mig så vidarebefordrar jag er till grannen, eller jag menar - jourhemmet!


Här följer ett par bilder på mig och min lilla knubbis och stora kärlek, Nikita.
Samt andra jag gillar :D
Mammas underbaring <3


Vi                                            Farmor Fia unt Jag             Kärlek!
   

jag, as if today


Kommentarer
Postat av: lina

Det var det dummaste jag hört, e så trött på människor som lägger sig i saker dom de absolut inte har en aning om va fan dom snackar om.

Vet ingen som har så bra hand om hundar som du o bosco e en av de snällaste o lydigaste jag vet iaf.

Hoppas det löser sig för clyde, han e riktigt söt.

Fina bilder. hörs senare, hälsa familjen kramar från skåne

2009-07-16 @ 12:58:50
URL: http://lina-reallife.blogspot.com/
Postat av: Lenita

ja, det är ett litet lustigt fenomen, att folk man aldrig träffat, VET så mycket om en.. väldigt konstigt..och det de påstår sig VETA är att man är kass på typ allt man gör :S JAG tänker däröfr gå mot strömmen och säga att jag tror mig veta att du är en gudomlig mamma och hundägare =)

Eller hundägare.. nja.. du låter ju faktiskt en "kamphund" vara ihop med både bäbis och andra hundar..äähhh IRONI jag tror du är grym

trevlig kväll bye

Postat av: Louise

Bry dig inte om folk...

Oavsett vad man gör så kommer det alltid finnas folk som har åsikter om vad man gör och inte gör.

Alla blir så mycket tuffare på nätet och ingen skulle kunna stå för de som sagts IRL, de flesta kommenterar ju även anonyma så bara det säger väl mer om andra än om en själv?

Har själv fått höra t.ex att jag borde göra abort pga jag går på soc just nu, att jag verkar vara extremt instabil eftersom jag kanske har diagnosen asperger... osv... hmm... och denna uppfattning har folk fått om mig via forum/internet, utan överhuvudtaget ha träffat mig... Bara man är lite personlig så tror alla de v



Kram från mig och hundarna

2009-07-23 @ 14:53:29
URL: http://forbiddenrage.bloggspace.se/1/
Postat av: Louise

blev lite fel i förra, skulle stå



"bara man är lite personlig så tror alla de vet allt om en sen"

2009-07-23 @ 14:55:19
URL: http://forbiddenrage.bloggspace.se/1/
Postat av: Rebecca

Vikken sötnos till dotter du har!! =)

Visst är de härligt med en liten.

Hoppas ni har det bra!



//Rebecca

2009-07-25 @ 21:14:54
URL: http://morethanwords.webblogg.se/
Postat av: blvoyqildv

Opoxijejiy oqoyofaw fo xafa gab lohamiv axemidaweh foj.

2012-10-16 @ 08:47:14
URL: http://www.zebegibipo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0