Onsdag....

Niki kom hem vid 22:40 igår. Trött liten bäse. Vaknade när jag skulle flytta henne till sängen, avfyrade ett jättesmile och tvärslocknade sedan igen. Inatt vaknade hon inte som hon brukar vid 4-5 för att äta utan sov hela natten fram till åtta då vi steg upp.
Fixade mig en kopp kaffe som vanligt medans jag donade med morgonbestyren sen bar det av mot Årsta.
Idag har bäse fått sitt tremånadersvaccin :)
Hon var superduktig men blev skitarg. Dumma kärringen stack ju henne två gånger!

idag vägde hon 6225 och var 59 cm lång!
Hon har gått från för alldelesför liten (2520 födselvikt 1 månad för tidig )  till över medel ( enligt "normalkurvan" ) och fortfarande är barnmorskorna på avdelningen jätteimpade och ska visa mig kurvan varenda gång!
Fick också höra att hon är ovanligt stark i armar ben och nacke för sin ålder Och är tidig med det mesta i sin utveckling.
Skitkul att höra!

Rune är här idag igen och envisas med att trängas med Bosco på hans bädd. Lilla körven!
Dricker kaffe just nu och tar det lite lungt medans älsklingen sover sött. Jättetrött är hon. Har varit vaken sedan 8 i morse och somnade nu precis ( ca 12:30 )

Tänkte att jag skulle passa på att få lite ordning i garderoben - om jag bara orkar.......

Trött bebis med plåster på benen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0