Utkast: Det här ...

Det här blir ett långt och mödosamt ihopsnickrat inlägg. För dels så minns jag inte riktigt hälften om hur saker egentligen gick till. Och dels så är jag trött som en jagad jude.
Det har varit en hård vecka. Mycket jobb och mycket alkohol.
Jobbiga artister och dräggiga festivalbesöker. Sex i tält och liveshower utanför. JISSES!

Söndag kväll fick jag ett ryck. Fan alltså ibland undrar jag hur gammal jag kommer att bli innan jag vaknar till och slutar vara så jävla impulsiv!?
Två timmar senare var jag i alla fall redo för avfärd. Tyvärr gick inte bussen förrän vid fem i åtta på måndagsmorgonen.

När jag väl vart lugn nog för att nästan kunna somna hör jag ett våldsamt klirr utanför. Tittar ut och ser ett par ungar i färd med att sno grannens bil. I normalt fall hade jag förmodligen sprungit ut och frågat om det gick bra för dem samt kört iväg dem. men eftersom det är en risig gammal Ford vi pratar om och en idiot till granne som äger den tog jag lugnt en cigarett och såg hur de med möda lyckades bogsera bilen därifrån.
Log lite för mig själv och somnade med grisen på axeln och snarkningar i örat.
40 minuter senare vaknade jag med ett ryck. NU ÅKER JAG SNART!
Tog en kopp kaffe och en cigg med Lina, gjorde mig i ordning och gosade lite med Hugo och Bosco innan vi gav oss av mot stationen. Lina följde med med Bosco. När jag skulle kliva på bussen så nästan sprang den sura jävla buss-schauffören ut och skrek -"Hunden ska väl inte med va"
Eeeh, nej? Men får jag lov att säga hej då till honom??? 

Jobbigt nog var det ju att när bussen körde iväg stod Bosco och ylade som en liten hyena och ville springa efter.
Men jag har fått höra från säkra uppgifter att han inte var lika ledsen när han fick gå tillbaka hem till hugo och hålla hela bygget vakna i en veckas tid ;)
Mammas lilla dampunge!

Måndag eftermiddag - framme

Ett par gamla vänner mötte upp mig vid staionen och gjorde mig sällskap bort till äckelcampingen.
Det tog ju ingen lång stund inann halva jävla hultsfred sjungit ja må hon leva för mig i en någorlunda sluddrande version. Roligt iaf. Sen vart ju tant Aggro en aning på lyret själv och kröp snart in i tältet för att      sova.
bahaha

Tisdag
Det är ju inte för inte man vaknar och mår som ett hiroshimabarn dagen efter en fylla och sömn i ett tält...
Att man sen ser två nakna karlar det första man gör när man tittar ut från tältet gör inte saken bättre. De kunde ju åtminstone varit snygga?!?
Men det gick ganska fort sen var jag på fötter igen. Dvs en kopp kaffe, en cigg och ett par öl. haha
Jag minns egentligen ingenting av den här dagen. Annat än att jag var full och fick ta ut min händ på Mackan genom att göra det fula i hans sovsäck, där fick du din lille jävel.
fast å andra sidan så fick han mig igen genom att använda sig av MITT jävla tält då hans blåst bort.....

Här är en bild på min första syn;



Onsdag

Jag vet att eftersom det dundrade in 4 kilalr i mitt tält och klämde ner sig så vart det itne mycket sova av. jag kände mig som en sardin i en abbaburk.
varmt som satan blev det också och minst två av dem snarkade. Så när jag väl kom ut från tältet var det en ren lättnad.
Det regnade soms atan men vem brydde sig. jag och frugan trotsade hagelstormen, satte oss med ponchos över högtalarlådan och dunkade grym musik i tre timamr tills stormen var över.
Såhär ser förresten min fru ut;

Kvällen slutade på ett... eeehm dumt sätt!?
men jag hade grymt kul och inte ångrar ajg något inte ;)

Torsdag
Började jobba klockan åtta.
Men eftersom det låg ett snarkande monster i mitt tält så gick jag bort redan vid sju och snackade skit och drack kaffe med nattvakterna.
Dåliga ordvitsar och annat kul i kylan.
Det var ett tungt arbetspass men grymt kul att träffa alla igen. Fan avd jag har saknat sommarsäsongen!
Jag har ett svagt minne att ajg sedan blev en aning full.
Jag vet att jag hängde med ruggigreggaeman alias Jonas i ett par timmar åtminstone. Satt på en bänk. drack öl och rökte cigaretter - bara tittade på folk. Sen såg vi Serg tankian och drack whiskey!
Här är Jonas


Fredag
det känns som om jag varit här för länge.
Idag vart det segt. Mycket hänh bland tälten med våra nyfunna alldeles underbart roliga nya grannar.
Jag har lärt känna många sköna människor denna veckan. Det är det fina med festivaler!
Minns tyvärr inte så mycket med det blir säkert bra med det.
fredag var det ja...

Lördag
Usch vad sleten man börjar bli. Det känns som om man borde åkt hem för flera dagar sedan. Jag avslutade mitt pass runt åtta,. Fick en massa kramar, beröm och "vi ses snart i göteborg" av arbetskamraterna och lämnade sedan backstage området för att avnjuta min sista snuskiga festivalnatt.
Hade äran att få träffa ytterligare en sjukt rolig människa. En vän till gamla vänner så att säga. Dessutom hittade vi en underbart skevt sjuk bimbobrud från stockholm. Henne hängde vi med hela natten och även ett par till anslöt till"hänget"
Detta kom att bli den roligaste jävla natten på hela veckan och tack ska ni ha för det!
Det trillade förbi en kille som var så liten, så söt och hade historiens snyggaste tröja på sig! "I shaved my balls for this"
Jag skulle kunna sätta honom i hörnet på min soffa som prydnadskudde!
Här har ni även en ohet bild på Agge och Mr P i glasögonen han snott av en brud med orden: "Ser jag ut som Kanye nu?"


Söndag
Ångesten , ångesten
Den ligger som en dimma över hela jävla hultsfred.
P säger dock att så jävla kul som vi hade igår alltså - vi stannar en vecka till.
Visst, just då lät det som en bra idé men alla visste att det skulel vi aldrig stå ut med.
Sängen hemma, kramas med hunden, GUD vad jag har saknat Bosco.
jävla djur vad de gör med en alltså.
I vilket fall slappade vi ett par timmar, packade. Kramades och delade adjön. bytta mailadresser och mådde dåligt.
Sov halva vägen hem i bilen och blev toköverfallen av två hundar när jag öppnade lägenhetsdörren. och jag var så trött att duschen fan fick vänta!
Jag har förresten sett en treka...eller jag menar träkant i helgen. helt ny grej för mig.






Nu ska ajg ta en cigg och kramas lite extra med min gris och mina syskon.


Kommentarer
Postat av: Rebekah

haha, ni har haft det GRYMT ser jag!

2008-06-17 @ 11:45:43
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Rebekah

Jaså, varför skulle det vara det?! Hahaha!

2008-06-17 @ 14:19:26
URL: http://www.rebekah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0