Ny dag nya tag!

Steg upp i ottan idag, närmare bestämt halv sex vaknade jag av att mitt alldeles egna personliga element låg raklång över mig. Ingen luft och bara varmt och fuktigt - hur fan står hunden ut!?
Det gjorde ju inte jag iaf så jag gick upp och gjorde kaffe.
jag hörde Emy vakna till inne hos mamma så jag släppte ut henne och givetvis, på två röda låg de små grisarna i en full brottningsmatch om vem som skulle sitta i mitt knä.

jag skrattade lite gott och tog mitt kaffe med mig ut på balkongen.
Två mycket ljudliga suckar och en unison duns när hundarna la sig på insidan gjorde mig ännu lite mer full i skratt.
Tokstollar, jag är nog världens hemskaste matte som inte väljder dem först HELA tiden ;)

jag funderar allvarligt på att flytta till helsingborg ENKOM på grund av den FANTASTISKA rastgård som finns i Påljsö skog.
mamma och jag tog en låååång morgonpromenad dit genom skogen i morse.
3 meter staket och mycket TYDLIGA regler på dörren.
Släpper man in sin hund så SKA kopplet tex hänga på dörren så att andra hundägare noterar detta och ingen hund släpps in om så är fallet.
Bosco kunde för första gången på mycket länge ( då jag varken kan eller vill släppa honom i "vanlig rastgård" då han kliver över staketet utan bekymmer ) sträcka ut. Det var SÅ härligt att se!
mammas lilla älsklings fismaskin sprang tills han knappt orkade stå, hahaha

Bra var också att det inte bara var en "paddock" utan skog, kullar, stigar osv för hunden att husera fritt på. jag är helt såld - säkerligen Bosco också.
Emy däremot vart så avundsjuk så hon hoppade och nöp mig i tutten. Ajajaj säger jag bara.
Men sen skämdes hon så, så jag kunde ju inte bli arg på henne!

Nu är mor min i stallet och hundarna ligger och drönar i en hög på sängen.
kanske borde ta mig lite frukost snart.
ikväll blir det Sofiero och lenny kravitz.

jag vet typ INGENTING om lenny kravitz så det kan bli intressant. Däremot vet jag att Maibritt bestämt skulle ha dit mig - och jag klagar inte. Allt som kan dryga ut kassan välkomnas.

Bidrag, någon?
jag lägger gärna ut mitt kontonummer i så fall ;)

Här följer en bild på morgonmyset :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0