Monday bloody monday

Klockan var över fem när jag väl somnade. Jag klarar inte av att inte ha något att göra om dagarna.
Visst jag har hundarna att greja med ( Bosco och Micko som är här denna veckan )
men det räcker liksom inte. Jag behöver arbeta!
Ingen som behöver en glad trevlig och arbetsvillig hemmafru? Det är vad jag gör bäst - fråga de som vet. Dessutom är jag one hell of a doggywalker ;)

jag känner också att jag behöver komma bort. Ni vet "pausa" lite från min omgivning. Hundarna är inga problem alls, de får gärna följa med på "pausen" men det är folket och ställena omkring mig som behöver bytas ut. åtminstone för en liten stund.

Ja, jag är lite bitter idag.

jag funderar på om jag ska ta cykeln ner på stan och köpa lite mjölk. kaffet blir så mycket godare då...

Morgonrundan idag var intressant.
Att Bosco och Micko trots sina dels rasskillnader och åldersskillnad funkar fint ihop är aldrig något jag funderat över. Jo visst - Micko som är en gammal man är inte alltid helt med när dampungen vill härja loss. Och Bosco kan få sig en törn eller två innan han förstår det.
Men på promenader är det något HELT annat.
Det är inte så att de blir mer vaktande av varandra som många hundar tenderar att bli när man är ute med dem i grupp. Tvärt om så coolar de ner lite grann. Bosco är från början ännu lite mer taggad än han brukar vara och har bråttom bråttom för att komma först till "kiss-ställena"
men efterhand man går så vänder läget och ganska snart går de nästan klistrade ihop sida vid sida.
ganska mäktigt faktiskt. I alla fall för mig som har en unghund med MASSA driv och som ständigt har satans bråttom med allt. han är en helt annan hund när lugna farbror Micko är med. Nästan som att han skulle känna av att Micko inte orkar stressen och inte vill småspringa hela rundan.

När jag går med B och andra hundar som är lite mer av hans kaliber så går det av bara farten. bosco har genast glömt allt han kan och "fot" är ett minna blott. hahaha

Nu ska jag föda djuren och köpa mjölk!


uppdatering

jag har inte gjort det jag skulle idag. ovanligt.
Självdiciplin Agge, disciplin!

fan också.
men jag har fått mitt kaffe. hundarna har fått var sitt öra och bosco sover förvånasvärt i ett annat rum! helt otroligt. Micko gör gott intryck på honom :D

Kommentarer
Postat av: Therese med Freja

så du har två hundar =) vad är din andra hund för ras? blir det jobbigt så kan du juh alltid skicka hit din vita skönhet på semester ett tag ;)

2008-06-23 @ 17:47:40
URL: http://freewebs.com/frejaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0