full rulle

Jahopp.
Ni sitter jag hemma hos Lina och martin och är djurvakt. Här finns inte mindre än typ 20 djur !!
ja alltså så illa är det inte, en Hund - 8 mån pitmix, en katt vad han är eller hur gammal vet jag faktiskt inte. Och sen en bunt fiskar... haha
jag var ju lite nervig eftersom Bosco sedan "olyckan" varit väldigt spänd och gjort utfall i kopplet. Troligtvis enbart pga av att jag själv är lite nervös...
Men jag bad Martin att möta oss ute. Och jag såg redan när Hugo kom i trapphuset att jag oroat mig alldeles för mycket.

Det är så härligt att se den där totala lyckan i ögonen på djuren som nästan skriker "aaaah kompis kompis kompis nu leker vi"
jag vet inte om ni fattar hur jag menar men det kan nästan liknas vid hur ett barn ser ut på julafton strax innan det ska få öppna det allra största paketet under granen, hahaha

Katten Sune har inte riktigt accepterat Bosco ännu, det blir bättre dock. han blir inte hysterisk när Bosco vill hälsa lite ute ser mest förnärmad ut och fräser lite. Bosco blir ju givetvis lite extra intresserad eftersom han inte fått hälsa ordentligt men det räcker med ett "Nej" så låtar han den vara....

Som jag sa till någon innan idag så sa pappa något intressant om Bosco idag som faktiskt inte slagit mig innan.
"Bosco är så motsägelsefull, så oerhört valpig på ett sätt och väldigt tuff på ett annat"

Det är  ju faktiskt så.
Bosco kräver oerhört mycket uppmärksamhet, speciellt av pappa kanske eftersom han också ger honom den...
Ligger han i soffan eller säng så ska han vara nära nära. Helst med huvudet på magen eller rumpan så att han fortfarande kan ha koll på rummet.
Han "valpnaffsas" väldigt mycket i lek. Ja för den delen också när han vill ha mer uppmärksamhet.

När han man leker med grisen så är han ju som alla "de här" hundarna hård. Inget konstigt med det dock det tillhör ju.
Men han har de senaste tiden ( även innan incidenten med grannhunden ) visat mer skärpa ute.
han leker fortfarande skitbra med Hugo men accepterar samtidigt inte lika mycket som han gjort förr.
ja det beror ju på att både Hugo och Bosco växer och blir större. Hugo är ju inte "könis" ännu men jag väntar med spänning på hur det kommer bli. Det finns ju en stor stor risk att de faktiskt inte kommer att kunna vara bästa vänner när de vuxit upp.
Dock så skall båda två kastreras så visst finns det en möjlighet.
Fortsätter vi dessutom att låta dem träffas och umgås ofta så hjälper det ju lite :D

Nu ska ajg göra mig en kopp kaffe och ta en cigg, bara för att jag mår så bra just idag !

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Bosco börjar bli vuxen!

Sitter med samma situation här hemma, Whiney börjar bli skarp. Vill inte kastrera honom men vem vet - jag kanske måste?! :-(



Skönt att det går bra än så länge i alla fall. :)

2008-07-01 @ 18:55:07
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Michelle

Åh måste bara berätta jag hade två hannar förut. Och det gick dunder, fasten den "första" jag hade var hanilsk. Men när den "andra" kom som valp och inte var könsmogen så gick det hur bra som hellst sen :) Det kommer säkert gå jättebra..

2008-07-03 @ 19:46:02
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0