Torsdagen 3/7

Det var med skräckblandad förtjusning jag ringde till Lina idag.
Det hade gått bra trots att Lina ett par gånger under första kvällenbrutit ihop och sagt "Vi får köra tillbaks henne"
Givetvis var första kvällen svår - både för hundarna och för Lina och martin.
Ja hörde dock också den stora tillgivenhet som redan väckts i rösten på dem.
Det kommer att bli bra för den här lilla damen.
Eftersom jag skulle iväg och jobba i helsingborg hann jag bara snabbt möta upp dem vid rastgården innan tåget gick.
Till min stora förtjusning så hade redan självfötroendet börjat växa till sig.
Nu försökte hon inte längre gömma sig bakom oss utan uppmanade själv Hugo till lek. Gud vad underbart att se.
Lina och martin kunde inte sluta ösa lovord över det lilla "nytilskottet".
Vi pratade lite om hur det skulle bli i framtiden. Givetvis är vi alla måna om att hon ska hitta sin slutstaion och få ett underbart liv. För det är hon verkligen värd den här lilla prinsessan.
Som jag sa i mitt "snabba" inlägg så utrycktes det redan efter ett par timmar med henne att hon inte skulle lämna den här stan... men samtidigt måste man faktiskt vänta och se hur detta utvecklas. men det är svårt när man är nykär.

Jag fick stressa iväg till tåget och 2 timmar senare satt jag på en buss med A och hennes andra två.
Åkte till djursjukhuset med hennes dam som skulle ha spruta och jag väntade utanför med "luffsen" och hennes son.
jag blev bjuden på middag och kaffe och han med en riktigt trevlig pratstund innan jag fick stressa igen. Jävlar nu blir jag sen till jobbet!

På Sofiero var det en sju helvetes massa folk.
Leonard Cohen spelade denna afton. 8000 biljetter sålda. Det var en fridfull tillställning och jag njöt faktiskt av att höra den gamla mannen framföra flera av sina gamla klassiker.
Lämnade jobbet vid 01:00 och gav mig av hem till Mor.
Givetvis vaknade Emy när jag kom vilket resulterade i att jag INTE fick lämna sängen och min nyvakna mamma eftersom jag bestämt skulle sitta där med Emy i knät, haha Lilla gullungen!
la mig på soffan och delade min baguette med Emy. Mamma som vaknat kom upp för att besöka toaletten men när hon skulle tillbaks och lägga sig skulle inte Emy med!?!?
Hon som ALLTID sover pressad mot min mor!
Istället klämde hon ner sig mellan mig och soffryggen och där låg hon kvar när vi klev upp ett par timmar senare.
Och inte skulle hon gå upp. när mamma ropade eller ajg försökte peta bort henne vred hon sig lite bara och snusade mig i örat som för att säga " men agge vi haaar ju så mysigt"
Underbara knäbebis!

Well, hem igen. Ringde martin när ajg tyckte att klockan var tillräckligt, och de var givetvis vakna ( det är bara jag och Bosco som sover till halv tolv varje dag ) haha
Jag har ALDRIG hört martin så entusiastisk.
På riktigt brölande skånska utbrister han;
"Det gaur SKETABRAU" haha
Följt av en beskrivning av hur underbar lilla tösen är :D
ååh vad jag njöt.
De var på väg till kalkbrottet för att bada med hundarna.
Här har ni en film på en tös som är SMART.
Hon låter Hugo hämta pinnarna och när han kommer i land med dem snor hon dem ;)

Vi träffades senare under dagen och tog en tur med alla tre i vår stora hundfamilj.
Hon är inte lika förtjust i Bosco men detta handlar med största säkerhet om att Hugo har ett självförtroende som inte är av denna värld. Alltså känner hon detta och är trygg med honom. Bosco däremot känner hennes osäkerhet och blir själv osäker. Det klarar hon inte.
Detsamma gäller människor. De människor som inte alls är osäkra hälsar hon direkt glatt på. Mindre säkra människor markerar hon. Inte genom att göra utfall utan med att skälla och dra sig undan.

Det är så kul att se henne, man nästan SER hur självförtroendet REDAN börjar öka...
Hur fan kan man behandla den här tjejen illa?
Hon är så otroligt lättjobbad dessutom. Mitt i en hyperintensiv lek räcker det med att man harklar så stannar hon upp och ger en totalfokus.
Synd att man inte kunde säga det om sin egen ;)
För varje dag som går växer hon, och för varje dag som går är det tydligare att hon hamnat rätt - hon kommer nog inte längre än hit.
Ingen ler bredare än jag. Jo kanske A.

Vi spenderade kvällens sista timmar med Bosco och tösen på balkongen och drack en massa kaffe.

Kommentarer
Postat av: Annalena & co

spänningen kommer nog släppa med tiden mellan Shiva och Bosco också. =)



Kom på sen när vi kommit hem från djursjukhuset att jag glömde väga Ymer också.. Men nu får han inte växa mer, i allafall inte på höjden.. (då får jag plocka fram sadel.. haha)



Lina och Maritn, men kanske framförallt Lina gör ett jättebra jobb ed Shiva och Hugo. Underbara bilder på doggarna och det var länge sedan jag såg henne glänsa så fint i pälsen. Det ser ju ut som de vaxat och polerat ;P

Man ser at de har det bra! Nästan så jag funderar på att flytta till Lina och Martin jag med ;P



Kram, Kram!

2008-07-06 @ 12:35:44
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0