snabbt bara

jag har inte varit så aktiv de senaste dagarna och det finns många anledningar till det.
Den största anledningen är att vi ( jag Lina och martin ) Hämtade en jourhund i Onsdags.
ja, jag valde Lina och martin dels för att jag vet att de har rätt inställning och underbar hand med djur - och lite för att jag hade på känn att de inte skulle låta detta underbara liv få lida mer.
Jag har ingen möjlighet att själv ta en jourhund för tillfället då jag faktiskt är inkomst och bostadslös. men med lagom flört och övertalning gick de med på mitt förslag - på prov.

Efter hela 35 minuter med detta underbara liv uttryckte Både Lina och martin att hon förmodligen aldrig kommer att lämna sitt jourhem ( dom vill säga )
Ingen log bredare än jag.
Det var banne mig en sån kärlek att de så fort vi anlänt hem till stan sprang och köpte ett sproilans nytt MAG halsband till henne... Bara sådär för sina absolut sista stålar den här månaden ;)

På bara två dagar har denna tös vuxit oerhört.
Hon är känslig och nervös. Men med tanke på situationen och hennes tidigare situation är det ju inget lustigt med det.
Men hon anpassar sig ruskigt bra och Bosco har fått stooor konkurens om sin bästis Hugo!
Dock när vi träffades alla tre så var det Bosco som inte kunde bestämma sig för vem han skulle hälsa på först. För Hugo fanns bara bosco ( vilket betyder; BUSA BUSA BUSA BUSA) Vilket han inte riktigt fått för damen ( åtminstone första dagen ;)

jag har inte riktigt tid att skriva mer nu men jag kommer snart att förtälja om resten av veckan och lite mer ingående om denna fantastiska hund vi fått hem. Och Denna hunds fantastiska mamma som tyvärr blev grundlurad när Damen skulle få sitt nya hem för 5 månader sen.
Du har varit så stark, och gjort vad du kan , du ÄR en fantastisk människa! Och snälla klandra inte dig själv för hur andra beter sig - DU har gett henne början till ett långt och underbart liv!
Tillsammans är vi starka!

Här har ni en bild på en inte längre lika rädd liten tjej


Kommentarer
Postat av: Hannah

<3

Vet inte alls vad det rör sig om, men jag får vänta på uppdateringen o önskar er all lycka till med lilltjejen! Underbara människor finns det alldeles för ont om....men du är en!



Ha en toppenhelg!

2008-07-05 @ 01:02:21
URL: http://vinstlott.blogg.se/
Postat av: Annalena & co

Åh.. vad fint du skrivit.. jag sitter här helt rörd. Rörd över vilka underbara människor ni tre är, rörd för den insats ni gjort, rörd för.. ja för allt! Du är bannemej en klippa!! Tacksam som få är jag.. =) goa goa människor!!

Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva alla varma, glada känslor jag känner.. men jag hoppas ni vet hur bra allt känns. Kram till er mina små änglar! =)

2008-07-06 @ 12:08:41
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0