Näsblod

Hmmm, jag trodde ju tidigare idag att blodet ( bara ett par småskvättar ) på Boscos hals var från hugos mun.
Ett par timmar senare visade det sig dock inte riktigt vara så.
När ´jag skulle koppla hundarna för att gå ut noterade jag att Bosco nu hade blodstänk på hela sina framben. När jag vänder mig om för att titta till Hugo ser ajg att det är bloddroppar överallt!
vafaaaaan
Självklart blir jag lite nojig.
Jag gav både hundarna varsin rejäl genomgång men hittade inga sår eller likande på någon av dem!?

En stund senare ser jag dock att Bosco är blöt i nosen, kollar lite närmare och DÄR hade vi källan.
Bosco hade näsblod.
Ännu mer nojig.
Att hästar kan få näsblod vid tex överansträgning vet jag, men inte HUNDAR!?
jag googlade på mig och det svaret gjorde mig inte lugnare.
"Näsblod är ett allvarligt symptom kontakta genast veterinär"
jisses
Men när jag läste vidare så såg jag att det gällde vid trauma. Likt efter en bilkrock, okända föremål i luftvägarna  osv
Eftersom Bosco varken "fnyst" eller visat någon form av irritation så var ajg ju tämligen säker på att han inte hade något i luftvägarna och något "trauma" har vi ju inte varit med om ( annat än när katten försökte äta upp hans mat ;)
Ringde iaf vet för säkerhets skull och hon bekräftade vad jag själv börjat tro.
Förmodligen så har Hugo lyckats få in en klo eller tand i Boscos nos så att det blivit en liten rispa.

haha, fan vad man kan bli hispig för saker!
Nu är det i alla fall lekstop då jag inte orkar passa demmer idag. Det ahr varit full rulle för fan sen jag kom!

Nu ska jag äta hamburgare med Linus.!

kram på er

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Haha, din lilla hönsmamma. Men det är bättre att vara på den säkra sidan. :)



Klart att jag har msn: [email protected]

Men jag är på den relativt sällan eftersom det är så hiiiimla mycket folk där. Skulle kanske ta o rensa men är lite för snäll för att sätta folk på blocken. ;)

2008-07-01 @ 20:46:19
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Emelie

Förstår att du blev riktigt orolig!!! Hoppas det nu var som veterinären och du trodde, att han åkt på lite kompis-däng! Klart man är rädd om sina bästa vänner.

Hellre ringa och fråga veterinären en gång för mkt än en gång för lite!!!



Ge han en puss från Halmstad-gänget =)



Kram Emelie & flocken

2008-07-01 @ 21:42:30
URL: http://lillaem.blogspot.com/
Postat av: Annalena & co

Agge! Du har fan varit helt underbar idag!! Vilken stöttning och engagemang. 1000000 tack helt enkelt!



Jag ska ta tag i det där med att skriva en "kontakt-annons" som vi snackade om innan. Mailar den till dig sen.

Jag har "lärt känna" så mycket underbara människor på sista tiden och fy fan vad lycklig jag är för det och det betyder så mycket för mig. Ser fram emot att få besök här i Skånes djurpark. =P



Skönt som sagt att det inte var något allvarligt med Bosco. =)

Kramar i massor till dig.

2008-07-01 @ 22:44:43
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: anje

woah! jag ser mej själv i det där scenariot! jag blir gärna sådär jätterädd så jag knappt vågar ringa vet eftersom jag KAN få höra det värsta.

efteråt skrattar man åt sej själv o inser att ibland är man allt för jävla fjollig! :D

2008-07-01 @ 23:54:10
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: anje

bättre att vara en hönsmamma än ingen mamma alls! ;)

2008-07-02 @ 00:20:57
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Annalena & co

Hej Gumman! Tack för en mysig dag och passningen av Ymer vid djursjukhuset. Vi får göra om det (utan djursjukhus och jobb då förstås =P ) Hoppas det gick bra på jobbet och att det inte var allt för dött. Kram!

2008-07-03 @ 21:38:38
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0