Hon heter Shiva.

Jahopp. Är nu hundvakt åt Lina och martin då de firar martins pappas 50-års dag.
När jag kom hit idag möttes jag av två yrväder i dörren som hoppade runt varandra med varandra för att komma åt att hälsa.
JAg såg en självsäker liten tjej skuffa undan den lite yngre Hugo för att säga att HON hälsar först.
Jag möttes av en Shiva som efter tre dagar söker sig till både Lina och Martin i situationer för att kolla av vad som är ok och för att få bekräftelse.
Inte på ett dåligt sett utan på ett otroligt bra kontaktsökande sett. Inte alls nervöst. utan bara för att "kolla av"
katten försöker jävlas med henne så som han jävlas med Hugo och Bosco men vinner ingen lycka. För hennes del kunde han lika gärna inte funnits här. Så ointresserad är hon.

jag har glömt en dag som ni kanske märker. och det är helt enkelt för att det har hänt så mycket att jag har svårt att få ihop allt i rätt ordning.
Vi hade fått höra att hon var dominant och hade svårt med barn. Den som uttalat dett har nog missat själva hunden....
Hon har träffat tre halvhysteriska barn utan problem och dominant är hon bara när Hugo försöker rida på henne.
Vilket  hon ju BÖR vara.

Tillbaks till Shiva.....
Vi hann en sådär fem cigg och en kopp kaffe på balkongen idag.
idag fick vi en REJÄL överaskning.
Visst kan hon säga igrån till Hugo och det är bra. men idag så skjöt hon i höjden i våra ögon sett.
Hugo grejade, han juckade och höll på. och ÄNTLIGEN fick tösen nog. Och jag såg för mitt stilla sinne hur hennes självförtroende bokstavligen spruta ut ur öronen. Det började med att hon vände på steken. När Hugo red på henne krånglade hon sig ur och red på honom. Vi lät henne....
Efter att ha gjort detta två gånger kastade hon honom i backen och höll honom där.
Ett fast grepp om halsen och vi fick se henne vinna situationen. Hugo gav sig efter att få denna behandlingen två tre gånger.
WOW!
Jag är så stolt så att det bubblar i mig!
I skrivande stund ligger både Shiva och Hugo trycka mot mig på var sin sida i soffan.
Värt att nämna är att till skillnad från Hugo som kommer förbi och vill ha en klapp och sen går så är Shiva den som helst hela tiden ska vara nära nära. helst innanför skinnet på en. haha

Idag innan martin och Lina lämnade mig här säger martin
 "jag kan säga dig Agge att till 99% säkerhet så kommer hon att stanna här, nu är det upp till Lina"

Jag och Lina har också hunnit prata lite om det här idag.
Vi är alla överens om att man gärna vill bestämma sig direkt. För hennes skull och för vår. För att riktigt kunna känna att Nu äntligen är hon hemma!

MEN! Vi har också sagt det att vi inte ska stressa fram beslutet utan vänta en vecka åtminstone. Vi ser ju fortfarande nya sidor av henne varje dag. Än så länge bara positiva.
De få grejer som varit jobbiga med hennes ankomst har faktiskt inte med henne att göra - utan yrvädret Hugo.
Vilket ju har lagt sig nu när de vet vart de har varandra.
Här har ni Bilder på SHIVA och hennes nya familj

Boscos premiärbad ( frivilliga alltså)


Med Lina i parken första dagen


Med pappa martin efter badet 3e dagen


Lina Martin och Shiva


pussas

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Men ååååh! detta är ju UNDERBART!!!

Kunde ju inte ha löst sig på ett bättre sätt. =) Toppen jobbat! O hon är ju så otroligt vacker, älskar dom där öronen. ;)

2008-07-05 @ 18:12:10
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Emelie

Tänk om alla människor kunde lägga så mkt själ och hjärta i dessa hundar som du!!! Alla dagens rosor går till dig som hjäpte Shiva att hitta hem!!!!!



Hon är bedårande vacker!!



Kram!!!!

2008-07-05 @ 18:39:53
URL: http://lillaem.blogspot.com/
Postat av: Rebekah

du får så gärna, så gärna ta över "min verksamhet" är så otroligt trött på att bli lurad av idioter. Ibland finner man guldkornen men efter att ha pysslat med omplaceringar i snart tio är har jag väldigt lite troi på mänskligheten!

2008-07-05 @ 18:43:38
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Annalena & co

Helt underbara bilder.. Ni ser ut att njuta allihopa och jag måste erkänna att jag är lite avis ;P Jag älskar den lilla "gremlingen" sååå mycket och unnar henne all lycka i världen! Och jag måste säga att kunskap INNAN man handlar kan göra att man slipper hamna i dessa situationerna, så det är dagens goda råd till alla!! Många varma kramar till er alla!!! =D

2008-07-06 @ 12:46:41
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0