Tisdag - en sammanfattning.

Vaknade runt 8 tiden imorse av ett illskrik. Blev skiträdd och flög ur sängen, bokstavligt talat, jag snurrade in fötterna i täcket och höll på att halvt ha ihjäl mig själv.
jag hinner kasta mig fram till spjälsängen innan jag inser att - jo, hon är vaken. Men inget har hänt. Skriket kom sig av att hon låg och hade en lååång innehållsrik konversation med sin spegelbild! Haha, snuttan då.
Utvecklingen går så himla snabbt. Det känns som om det bara var någon dag sen hon sakta men säkert började upptäcka att hon själv kunde styra händerna. Nu ska hon få tag på allt hon ser. De där småljuden hon hade för sig typ nyss har utvecklats i en hel massa nyanser. Nu för hon både roliga och allvarliga "konversationer" med både mig och sig själv. haha.

Det ahr varit en produktiv dag idag. vaknade soms agt där vid åtta. Lät henne ligga en stund och jollra då hon hade det så mysigt och var nöjd.  Jag hann sätta på en kanna kaffe och smita ut för en morgoncigg. Efter att ha gått igenom alla morgonbestyr med fjärten så gick vi ut en vända med Bosco. Myste en liten stund och lyssnade på sagor.
Hämtade Rune som skulle vara hos oss idag då hans matte har nytt jobb.

Drack en kopp kaffe till och sedan var det dags att rasta Lucas och Clyde ( tisdag är min dag )
Niki låg i vagnen och njöt, det bästa som finns är ju att ligga i vagnen och titta på trädkronorna!

Efter det var det dags för tvätt. Niki somnade ganska fort så jag hann sortera och slänga igång maskinerna ganska fort.
Satt vid datorn en stund och drack ännu en kopp kaffe.

Passade även på att prata lite i telefon med en vän och städa samtidigt. Jag lyckades till och med klämma in en dusch.

Nästa vända till tvättstugan fick Nixon följa med.
Efter det så var det baddax för bäse och det är alltid populärt :)
Klädde på henne och gjorde oss i ordning då D skulle hämtat henne kl 18. men då han var sen så han fisen somna i bilstolen innan han kom...
För en stund sedan kom mit hjärta hem igen.

Tidig morgon imorgon, ska upp och iväg till bvc, imorgon är det dags för 3 månaders vaccinet!
Helskotta vad tiden går undan!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, sedan kanske läsa lite i min bok och kanske sova - något jag gör allt mer sällan-

natti

tågpremiären


Hjärtat mitt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0