I Like my HUND, My HUND is häftig.

Ja alltså ok.
jag och Danne var ute med hundarna då vi passerar 3 killar ( och en cykel)
De är ett par meter ifrån oss.
Det värsta jag vet är när människor glor storögt - alltså. jag har inget emot att folk tittar, det hade kanske varit konstigt om de inte gjorde det med tanke på hur vi ser ut och på hundarna.
men det jag inte kan med är när folk gör stora ögon, ser förskräkta ut och nästan hoppr åt sidan.
OM de ställer en fråga eller undrar något så gör det mig inte ett skit - tvärt om. jag gillar att få förklara för människor att nej jag är inte en militant nazist som tänker bussa mina livsfarliga kamphundsdjur i ryggen på dig. och NEJ mina hundar är inte det minsta farliga.

MEN, när de som sagt bara stirrar som idioter, ser skrämda ut eller viskar något bakom ryggen på mig så nästan hoppas jag att någon av dem ska ta ett smakprov ur handen på dem....

I vilket fall så stirrade dessa tre tonårskillar som fan, jag tänker inte gå in på vad det var för typ av ungar - det kan ni säkert gissa er till.
Men precis när vi passerar dem så vänder Bosco på huvudet - stirrar på dem och bokstavligen flyger upp i kopplet och skäller ett par gånger.
Misstolka mig inte, han hoppade inte MOT dem, han högg inte efter dem utan det såg mer ut som han sa
"WTF kids, sluta stirra på mig, min brud och mina människor"

jag kan nästan sätta pengar på att åtminstone 2 av tre fick byta undisar när de kom hem.
Det var svårt att inte börja asgarva på plats, så jag fnissade hela vägen hem.
Emma såg lika förvånad ut som jag när Bosco fick sitt "bryt".

jag vill också tillägga att absolut enda gången Bosco gör utfall eller liknande i koppel är när det;

1, passerar en hanhund och/eller en hund som skäller (blåser upp sig, är aggressiv osv)
2, när en narkotikapåverkad människa närmar sig för fort/framfusigt ( ej alkoholpåverkade dom skiter han i )
3, när en människa visar uppenbar rädsla.

Annars har han aldrig visat några tecken på att inte gilla alla han ser.
Detta beror på att i alla situationer i listan ovanför känner sig grisen osäker  -och med all rätt.


"I like my hund, my hund is häftig"

Danne har haft hyffsat kul åt detta, haha.

Idag har barnet åkt hem, var och viftade hejdå vid bussen för nån timma sen. och jag gillart INTE.

Senare idag ska jag träffa en väldigt kär gammal vän som jag tyvärr träffar alldeles för sällan. Jonas - min lilla räka..
han är en såndär vän som jag haft typ, alltid. En människa som man inte kan höra ett ljud av på typ ett år, sen upptäcker man att man fortfarande är kvar där man sågs senast - inget är förändrat och vänskapen ser ut som den alltid har gjort.
Samtidigt kan man ringa när som bara sådär - och han finns där alltid.
Vi har en rolig historia han och jag. haha
Eller rolig vet jag kanske inte.
Jo, på sitt vis är den fan rolig....

Hmm svårt det där.

han mår iaf inget bra, han har något problem med skallen ( på riktigt alltså ).
är sjuk hela tiden, är det inte astman så är det mer eller mindre kronisk förkylning, pälsdjursallergi ( ditt jävla as )
han har haft EP anfall osv.
jag lider med honom och är orolig för vad de kan hitta för fel.
Idag ska han in till sjukhuset för en kontroll och senare ska vi ses och fika. Det var JÄVLIGT längesedan vi umgicks bara han och jag. Jävligt längesedan. Så det ska bli trevligt. Får se om jag kan övertala tant Tette att faktiskt vara hemma ett par timmar idag med hundarna eller om bosco får vara i buren under tiden.

palla en till tik som behöver abortspruta ;)
Eller hur var det nu - just ja. Vi använder ju abortspruta som ett slags dagen efter piller till våra hundar. Absolut. För det sprutar ju pengar ur våra öron.

Ja, vi sitter åtminstone inte och flummar bort våra pengar.........

Nu ska jag kramas lite med hundarna och sakna lille D.
fan också - jag lovade ju mig själv.

*suck*

 

        


Kommentarer
Postat av: Smurfjävlen

Stackars tant Agge som får vara utan sin Danne. VA LIDER DU AV IGENTLIGEN??



Kärlek kallas det.. ;)oroa dig inte, vi ska allt lura ner lillskiten igen.

2008-09-16 @ 11:06:01
URL: http://smurfjavlen.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-16 @ 11:09:22
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0