En spark i rätt riktning

JAg är lite dålig på att logga in på überhundforumet  Vovve.net, av olika anledningar. mest för att jag itne står ut med okunniga och/eller besserwisers som sitter och spyr galla över varandras hundhållning och oförtjänta raser...

Men idag kollade jag mina meddelanden, vilket jag bara gjort EN gång sedan jag blev medlem för ett par år sedan, man får skämmas lite.

Jag hade fått ett par nya mail, ett av dem handlade lite om Bosco, vart han kom ifrån och så. men två av dem handlade om något helt annat.
Något som dessutom varit på tapeten då jag och Frau tette samt Smurfet haft en liten dust med en "kvinna" som tycker att vi är dåliga representanter för vårt val av hund iom gamla fyllegaddar och politika åsikter.

Den här människan var av en helt annan åsikt. Detta är alltså en människa som jag aldrig talat med och därmed inte känner eller vet så mycket om. Men det där mailet värmde så hjärtligt, för jag kände att det finns trots allt ett par människor utanför "vår lilla krets med hundmänniskor" som faktiskt förstår och ser sanningen i saker.
Människan äger också hund såklart. Golden Retriever, alltså ingen "kamphundsras".

Såhär löd mailet:

Rubrik: Tack för att du representerar din ras så väl !
Från: gizmo06 Datum: 2008-10-10 02:08:29
Meddelande:


Läst inlägget om amstaff som blev attakerad av pittbull i rastgård.
Blir glad över att läsa dina inlägg och din insikt om vad du har för hund.
Att mix av kamp/vakt hundar resulterar i riktigt farliga hundar.
Du borde vara ambassdör för din ras!
Inom alla raser finns det ägare som väljer att inte se vad just deras hund har för genetiska egenskaper.
Men vissa raser orsaker större skada än andra och har lägre retningsgräns.
 En stor ros till dig ! mvh


Tänk, det finns faktiskt dom som förstår!

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Grattis ambasadören. :)

2008-10-19 @ 23:04:30
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Lenita

OJ! alltså ett riktigt förvånat men glatt oj=)kul!

2008-10-20 @ 22:22:58
URL: http://lenitatheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0