Jag bara måste....

En av de hundägarna jag respekterar högt lämnade för en stund sedan ett fint meddelande till mig.
Det var med stor sorg jag läste om hennes vän som tyvärr är en av dem som tvunget fått lämna oss.
samtidigt så kunde jag inte sluta le mellan tårarna.
För hennes beskrivning av sin vän var så slående. Så typiskt alla de hundar av samma ras jag träffat - inklusive min egen lilla marodör Zeb.

jag citerar Anje;

"min hane (även han en rottis, dock mix) fick somna in med munkorg på sej, han vägrade in i de sista! man fick aldrig göra som man ville me honom, blev han vrång så fick man inte ta i honom, o när han var på väg att sövas va vi tvungna att vända på honom för han la sej på fel sida - men ikke! de va inte en tanke på att vi skulle få röra honom tyckte han, även fast han inte hade ork att hålla ögonen öppna knappt.
..in i de sista kämpade han verkligen.. "

Det är så fruktansvärt precis i sin beskrivning. i stort sett alla Rottisar ( inkl mixar av dem ) jag mött har varit precis på det där viset.
och när jag läste om hennes älskade så såg jag riktigt Zeb framför mig            "Nope, jag tänker inte....."
( oftast följt av en mer eller mindre allvarlig brottningsmatch )

Älskade älskade illbattingar!

Kommentarer
Postat av: anje

helt ok att du citera! va bara kul att läsa! :)

haha, ja jisses, de finns så många minnen som man skrattar åt efteråt, men jävlar va ilsk man vart just i stundens hetta! riktigt envisa jäklar. men underbart verkligen!

just nu har jag ju bara tant hemma, o hon är sådär kärringvrång, så ja, jag har ju fortfarande kvar mitt tjat i huset. jag gnatar värre en en tonårsmorsa ibland känner jag! :D

2008-06-27 @ 03:31:03
URL: http://toxico.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0